1 jan. 2014

Projektlista

Detta brukar vara tiden för att göra en årskrönika, det hoppar jag över, kan om jag vill kika på 2013s färdigställda projekt (eftersom jag försöker sätta etikett på alla mina inlägg). Istället tittar jag framåt, har gått igenom påsar, skrymslen och vrår och listat mina pågående projekt/UFOn (några repade jag ju upp direkt):
1      Bianca Maria Mysteriejal
2      Fairy SnowCap till Linnea
3      Grå feater&fansjal (kursprojekt)
4      Midvinter, mysteriesjal
5      Patentstickad tröja (kursprojekt)
6      Siri kofta
7      Virkade Stolistsar till dotter med fästman
8      Diesel väst
9      Enkel,Saras muddar skall sys ihop
10   Halskrage fiskben (kursprojekt)
11   Halskrage fiskfjäll (kursprojekt)
12   Kristyrmudd (kursprojekt)
13   3 muddar i flerfärgspatent söker maka (kursprojekt)
14   Raggsockor från tån (kursprojekt)
15   KrossatGlas 2 (kursprojekt)
16   Linneas vantar (lagprojekt)
17   Mockasinsockor (lagprojekt)
18   Pop Spots Sjal
19   Sempervivum sjal
20   Smygmaskvirkade muddar/vantar
21   Sorgmantel linsjal
22   Sundance kofta
23   Till Ingabritt sjal
24   Tvåändsstickade Dalaflodavantar
25   Tvåändsstickade Muddar i silke
26   Vantar till Warledabonden
27   Virkat skärp
28   Vott m trekanter
29   Dominostickad korg (skall filtas)
30   EZ-projektet…
31   Reversible rib shawl (Vogue knitting, American collection)
32   Freia kofta (endast provlapp gjord)
33   Lopi affection (endast provlapp gjord)
34   Frostflowers sjal
35   Jeanie sjal
36   Krokad mössa
37   Kvastskaftsvirkad mudd
38   Maskinstickad kappa
39   Märtastinaväska
40   Mössa från Island
41   Noro flowerbedKofta (ej påbörjad)
42   Nålbundna vantar
43   Spetssjal från duk
44   Tottspunnet garn…sjal (görs om till Oktröja?)
45   Tvåändsstickad väska i bomull
46   Virkad flensburghvott
47   Virkad kjol med mormorsrutor…måste kortas innan fodring
48   Virkad hålkrusmudd fr Maria Gullbergs bok
49   Virkad mudd flodpärlan fr Maria Gullbergs bok
50   Virkad påse
51   Virkad blomsjal i silke
52   Virkat silverarmband
+ ett antal designprojekt i olika stadier

Listan blev ohyggligt lång (ändå har jag inte tagit med mina broderiprojekt). Tanken är väl att den skall vara något kortare till nästa nyår, att några projekt är färdigställda, några har fått lagom mycket uppmärksamhet och att några är upprepade. Några stackare har säkert fått ligga helt orörda men då kan det ju vara läge att ta sig en funderare på varför. Säkert är att några nya har tillkommit också.